Jak pěstovat outdoor aneb konopí na zahrádce - Recenze

Autor vystupující pod pseudonymem Mr. José, který má na svědomí zdejší pravidelnou rubriku Neprůhledné světlo, napsal již svou v pořadí druhou knihu. Zatímco první se velice obsáhle věnovala pěstování pod umělým osvětlením, tato druhá kniha se, jak již název napovídá, věnuje všem druhům pěstování pod volným nebem.

První dojem, který na mne tato kniha udělala, je, že je mnohem menší, než její předchůdkyně. Počet stránek je přibližně třetinový a už z tohoto faktu je vidět, že autor má mnohem blíže k pěstování pod lampami. Zatímco předchozí publikace zabíhala do až neskutečných detailů, tato je spíše stručná. To ale nemá vyznívat nijak hanlivě, ba právě naopak. Kniha se velmi dobře čte, jednotlivé pasáže nenudí a drží si dobrou přehlednost. Již od začátku je kniha velmi dobře strukturovaná. První, s čím nás autor seznámí, je současná podoba zákonů týkajících se konopné tématiky. Následující obsah je velice podrobný a lze v něm proto dobře najít, cokoliv je potřeba.

Autor postupně rozpracovává témata od obecných informací o konopí, přes pasáže o škůdcích, chorobách, hnojení, přípravě políčka až po výběr vhodných semen. Všechny tyto části jsou velmi dobře zpracované a čitelné i pro laika, protože každý pojem je náležitě vysvětlen. Moje jediná výtka tak směřuje ke zjednodušování, které místy zabíhá až do nepravdy. Konkrétně zde mám na mysli pasáž, kde autor popisuje obsah kanabinoidů v rostlinách. Píše, že nejvíce jich je v pryskyřici, méně na listech, atd. Kanabinoidy se ale skutečně nacházejí pouze v pryskyřici. Ta je ovšem v malé míře přítomna i na listech a jiných částech rostlin. Každopádně se ale jedná o drobnůstky a spíše je to moje hnidopišství, než nedbalost autora. Nenašel jsem v knize jedinou pasáž, kde by si Mr. José vyloženě vymýšlel. Líbí se mi i střízlivý přístup k často silně emotivní problematice bio vs. chemické přípravky a hnojiva.

Po teoretickém úvodu následuje praktická část, v které autor pomalu prochází celý životní cyklus rostlin od vyklíčení až po sklizeň. Po jednotlivých měsících postupně rozepisuje, co se v té které době s kytičkami děje, co je potřeba vědět nebo udělat a čím kytičkám zlepšit život. Dokonce zapracoval do knihy i informace o samokvetoucích (autoflowering) odrůdách, které jsou v současnosti s popularitou na vzestupu. Toho si vážím, protože většina pěstitelů, obzvláště pak těch zkušenějších, má tendenci je přehlížet jako módní výstřelek, který nebude mít dlouhého trvání. Tady mě trochu mrzí, že autor více nerozepsal sklízení a sušení. Obě dvě témata dostala pouze po jedné stránce a doplněná obrázky, takže informací se tam moc nenachází. Myslím si, že kdyby každé téma dostalo tak 3 stránky, bylo by to výrazně lepší. Na druhou stranu to skutečné podstatné zde řečeno je. Na konci knihy se ještě před rejstříkem nachází několik stránek určených pro řešení problémů. Na základě příznaků umožňuje přibližně určit, jaký problém kytičku trápí a jak ho vyřešit.

Abych to celé nějak shrnul, tak kniha se mi velice líbila. Místy je možná stručnější, než by jí slušelo, ale málokdo by více informací skutečně využil.  Velkým plusem je vynikající přehlednost a kniha je tak použitelná jako příruční manuál, který si můžete nosit všude s sebou a pokud na kytičkách uvidíte problém, jen zalistujete a s velkou pravděpodobností zjistíte, o co jde a jak se s tím vypořádat. Knihu bych určitě doporučil všem začínajícím i mírně pokročilým pěstitelům. Užitečná může být i pro zkušenější, protože poskytuje souhrn základních informací pěkně pohromadě. Za 139 korun, za které se prodává, rozhodně stojí.

Článek byl převzat z magazínu legalizace.cz

Košík

Košík je prázdný